Skargi i wnioski
Rejestracją przyjęć interesantów Komendanta Powiatowego Policji w Tomaszowie Lubelskim zajmują się pracownicy Zespołu Prezydialnego, którzy urzędują w budynku Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim ul. Stefana Żeromskiego 4, pok. 118, nr telefonu 47 81 54 216.
W zakresie przyjmowania i rozpatrywania skarg oraz wniosków wpływających do Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
W myśl § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skarga przesłana drogą elektroniczną winna również zawierać w swej treści adres pocztowy (poczty polskiej) do korespondencji, bowiem tylko na ten adres będzie udzielana odpowiedź.
Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania (§ 8 ust. 2 w/wym. rozporządzenia).
Zgodnie z § 3 art. 221 kodeksu postępowania administracyjnego, cyt.: „Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą”.
W Komendzie Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim interesanci w sprawach skarg (wniosków) przyjmowani są:
1. przez Komendanta Powiatowego Policji w poniedziałki, w godz. 14.00 - 17.00, w pozostałe dni tygodnia w godzinach urzędowania
Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,
00-090 Warszawa
PRZYJĘCIA INTERESANTÓW:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00
telefon: 022 55 17 760, 022 55 17 811
centrala: 022 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku
(dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ul. Chmielna 54/57,
80 -748 Gdańsk
sekretariat +48 58 764 73 02
fax 48 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów:
telefon +48 58 764 73 06
poniedziałek w godz. 10.00-17.00
wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach
(dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ul. Jagiellońska 25 pokój 122
40 – 032 Katowice
telefon +48 32 72 86 800
fax 48 32 72 86 823
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00
wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu
(dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ul. Wierzbowa 5
50 - 056 Wrocław
sekretariat +48 71 34 69 115
fax 48 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów:
telefon +48 71 34 69 100
poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00
środa w godzinach od 10.00 do 17.00
Linki:
· Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej Rzecznika Praw Obywatelskich